Dolors Sabater: "Defensar el Calderí és defensar la salut i la vida de la gent"

La diputada i presidenta del Grup Parlamentari CUP-UNCG, Dolors Sabater, acompanyada per membres de l’Assemblea Local de la CUP Mollet va portar a terme una passejada per l’espai agrícola del Calderí. Posteriorment es va referir davant els mitjans de comunicació presents a la importància de la lluita per salvaguardar aquest  espai agrícola i natural.

Sabater, va començar assenyalant aprofitant que “ara que molts mandataris internacionals, així com molts alcaldes i alcaldesses, estan reunits a Glasgow a la cimera mundial per la crisi climàtica es fa encara més evident que destruir el darrer espai agrícola d’una ciutat com Mollet, per construir un nou macrobarri, és una mala decisió política, una irresponsabilitat que ens allunya de la lluita contra l’escalfament global i compromet greument la salut i qualitat de vida de les persones”.

En entorns tan urbanitzats i contaminats com el de Mollet i el d’altres ciutats de l’àmbit metropolità, defensar el territori contra operacions especulatives és defensar un altre model de planificació urbana, que posi al centre la qualitat ambiental, la salut i la vida” va declarar l’exalcaldessa de Badalona.

La diputada de la CUP-Guanyem, va recordar que “Mollet és una de les ciutats de Catalunya amb més habitatges buits en mans de grans tenidors i administracions” i va defensar que “intervenir al mercat local immobiliari alliberant aquest parc d’habitatges buit i potenciar la rehabilitació, sempre és millor que acabar amb el poc sol agrícola que  queda per construir en sol inundable un nou macrobarri”.

“Per alguns sembla que el progrés és el creixement sense límit, fins i tot posant el patrimoni de tots en mans d’uns pocs per tal que s’omplin les butxaques. Nosaltres pensem que el progrés és defensar el que és de totes, saber contenir-se o decréixer quan cal per garantir i millorar el dret  de tothom a viure en una ciutat habitable i més justa” va remarcar Sabater.

Finalment, Dolors Sabater que va recordar que la CUP Mollet és una de les impulsores davant del TSJC del contenciós administratiu contra el projecte urbanístic que pretén acabar el Calderí, va avançar també que el Grup Parlamentari de la CUP “estudiarà la presentació de manera unitària amb altres grups, d’una iniciativa parlamentària per preservar aquest espai d’importància tan significativa al Baix Vallès”.

En entorns tan urbanitzats i contaminats com el de Mollet i el d’altres ciutats de l’àmbit metropolità, defensar el territori contra operacions especulatives és defensar un altre model de planificació urbana, que posi al centre la qualitat ambiental, la salut i la vida” va declarar  la diputada i candidata a l'alcaldia de Badalona.