No al tancament de cap línia d'escola pública mentre es mantinguin concerts amb la privada

La CUP de Mollet ha començat a desplegar aquesta setmana la campanya “Mou fitxa per la Pública ” per reclamar que no es tanqui cap línia d’escola pública mentre es mantinguin línies concertades amb centre privats i promoure que les famílies molletanes matriculin els seus fills als centres públics de la ciutat.

Desconcertem els Països Catalans

El greuge amb la xarxa pública per part dels Governs va en augment i cal aturar-ho, perquè al mal que suposa l'aplicació de la LOMCE i de la LEC s’han afegit  als darrers anys la reducció d’inversió en l’escola pública i del nombre de docents en prop de 2000, mentre que només el 2015 la partida destinada a concerts educatius amb escoles privades s’ha incrementat més d’un 17%.

Per aquest motiu, el grup parlamentari de la CUP-CC presentarà una proposta de resolució al Parlament per a reclamar al Departament d'Ensenyament que “mantingui en funcionament el proper curs 2016-2017 la totalitat de línies i grups que funcionen actualment als centres educatius públics de les etapes infantil i primària i que es redueixin les ràtios en l'etapa secundària per reduir la massificació de les aules i millorar la qualitat educativa dels centres públics”.

La CUP de Mollet  fem una crida als molletans, a “seguir apostant i defensant l’ensenyament públic de la ciutat, matriculant els seus fills i filles a la xarxa pública  i a participar en les mobilitzacions convocades per les AMPA’s a Mollet perquè no es suprimeixi cap línia pública i  perquè es doti l’IES Aiguaviva d’un edifici definitiu que reuneixi les condicions necessàries per a la pràctica docent”.

Des de l’assemblea de Mollet expressem el nostre suport a les mobilitzacions que les AMPA’s i el conjunt del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) estan convocant, tant a Mollet com arreu del territori per evitar el tancament de noves línies públiques de P3 i reclamar la reducció de ràtios d’alumnes per aula com alternativa, desplegarà diferents accions informatives a la ciutat amb l’edició de material específic per a donar suport a l’escola pública.