Opinió: Referèndum i referèndum

Ho hem aconseguit: 2017, segona quinzena de setembre. Fidels al mandat del poble. Referèndum i referèndum. Inevitablement, dos referèndums.

Els dos terroritzen tant a l’Estat demofòbic i als seus lacais, com a les elits  pròpies i alienes que temen perdre els seus privilegis. Des d’ara, a guanyar-los.

Un a les urnes. Sense acord possible amb l’Estat, unilateral. Amb compromís decisori, vinculant, que interpel·li totes les sensibilitats, des de la legitimitat emanada del nou marc legal que aprovarà el Parlament. Hora de rescatar la democràcia, de pronunciar-se amb una pregunta binaria i clara. De triar entre la Monarquia franquista d’un Estat decadent o l’única República lliure i justa ara possible: la Catalana, la que el poble ens reclama.

L’altre, via fora! Això va començar amb als carrers i acabarà als carrers. Mobilització popular i desobediència. Procés Constituent participatiu i popular. A guanyar-lo cada dia. La llibertat no arriba només amb una acta d’escrutini. Es pren i es defensa omplint de dignitat els carrers i les institucions. Ho farem com sempre, cívica i pacíficament. Amb suport mutu i solidaritat per plantar cara a les dificultats que vindran. Tossudament alçats i amb la determinació dels qui, com ens va ensenyar Estellés, sabem que ‘res no podran contra un poble alegre i combatiu’.