OPINIÓ: Volem un servei de rodalies digne !

Els trens de rodalies són un dels sistemes de transport més sostenibles a l’abast de la classe treballadora. Un servei que connecta el territori i del qual la gran majoria de la gent depenem per desplaçar-nos a la feina, als estudis o les obligacions personals. Els trens de rodalies , no són un luxe. Són un servei públic imprescindible.

El desastre de gestió dels trens de Rodalies que venim patint des de fa anys a Catalunya és una autèntica vergonya. Obliga a optar pel vehicle privat i provoca més col·lapse i més contaminació. No pot ser que agafar el tren sigui una odissea diària i ens obliguin a anar com a sardines, si tens la sort de poder pujar-hi.

No pot ser que optar pel tren sigui una pèrdua continuada d’hores d’espera, amb la incertesa de no saber quan arribaràs. El servei de rodalies de Catalunya és el gran ignorat dels diferents governs espanyols que han preferit gastar-se els nostres calers, sovint amb el suport de la Generalitat, en promoure opcions elitistes i destructores del territori que no serveixen a les classes populars, com un tren d’alta voracitat, l’AVE, en lloc de modernitzar els trens de tothom que són els de rodalies.

Fa més de vint-i-cinc anys que no s’obre un metre nou de via de rodalies i les milionàries inversions que cíclicament ens prometen, sempre abans de les eleccions, només queden en fum. Per exemple, dels 4000 milions del pla 2008-2015 d’inversions de Rodalies només van arribar 400, res per millorar infraestructures, només per reparar alguna estació. Portem mesos amb incidències i problemes de funcionament.

Ara a més s’han sumat les derivades d’unes obres a Barcelona que afecten prop de 80.000 persones usuàries de les línies del Maresme (R1) i de Granollers-Girona (R2 nord i R11) que obliguen a efectuar canvis de transport i allargar itineraris per arribar al teu destí. Són obres previstes de fa temps... de veritat no han tingut temps de preveure les afectacions ? Serveis tan imprescindibles com el ferroviari s’han de gestionar des del territori.

El Govern Espanyol i la seva empresa gestora ADIF, han donat ja prou mostres de la seva ineptitud per gestionar unes rodalies com calen. La seva és una gestió colonial que ens maltracta dia a dia a les classes populars. De què serveixen les gratuïtats electoralistes si això no funciona ?

És per això que des de la CUP, colze amb colze amb el col·lectiu de Gent x Mollet, mentre Generalitat i Ajuntament s’ho miren, estem desplegant una campanya de denúncia d’aquest maltractament que patim dia a dia. Ja n’hi ha prou !

Txus Carrasco

CUP Mollet