GentxMollet + CUP reclama l'obertura de la Plaça Anna Bosch

“Malgrat el treballs d’urbanització van acabar ara fa gairebé quatre mesos, segueix, encerclada per tanques d’obres que impedeixen el seu ús per part dels veïns i veïnes, sense cap informació ni justificació fins ara a la ciutadania, per part del Govern municipal de PSC-Comuns"

GentxMollet + CUP ha engegat aquesta setmana una campanya per reclamar la retirada de les tanques d’obra i l’obertura a la ciutadania de la plaça Anna Bosch, ubicada a la cruïlla dels carrers Berenguer III i Ronda de Can Fàbregas, dels barris de Can Fàbregas i Estació de França.

El portaveu de la coalició de l’esquerra alternativa molletana, Txus Carrasco, ha denunciat que “malgrat el treballs d’urbanització van acabar ara fa gairebé quatre mesos, segueix, encerclada per tanques d’obres que impedeixen el seu ús per part dels veïns i veïnes, sense cap informació ni justificació fins ara a la ciutadania, per part del Govern municipal de PSC-Comuns”.

Carrasco ha recordat a més que durant l’execució dels treballs d’urbanització d’aquest espai “s’ ha incomplert de manera clara la normativa urbanística i de bones pràctiques “perquè en cap moment s’ha col•locat la senyalització preceptiva que indica qui és el promotor, qui s’encarrega de les obres, la direcció, el pressupost o la durada de les mateixes, etc”.

Pel portaveu de GentxMollet + CUP, “tot i que la plaça té moltes mancances i s’allunya molt tant del perfil de vida de l’enyorada Anna Bosch, com de les necessitats reals del barri, mantenir-la “segrestada” durant tants mesos, un cop ja acabada, només fa que posar en evidència la manca de capacitat de gestió d’aquest govern municipal o la seva incapacitat econòmica d’alliberar les fiances compromeses pels promotors”.

Carrasco ha reclamat per això a l’ajuntament que “surti de la seva passivitat, esperant que els problemes s’arreglin sols i actuï de la manera àgil, transparent i eficient que els ciutadans necessiten, obrint la plaça d’una vegada per a que veïns i veïnes la puguin utilitzar.”

GentxMollet + CUP convocarà de manera imminent mobilitzacions veïnals si l’ajuntament no procedeix a obrir d’una manera ràpida aquest espai públic i el posa d’una vegada per totes, a disposició de la ciutadania molletana.

El ple de l’ajuntament molletà va aprovar el 2019, amb el suport unànime de tots els grups municipals i la col·laboració d’Ara Mollet-ERC-MES que va defensar la proposta, una moció de la CUP Mollet instant a dedicar un espai de la ciutat en memòria de l’enyorada activista social i primera alcaldessa democràtica (1979-1983) després de la dictadura feixista del general colpista Francisco Franco.

Anna Bosch i Pareras, milità al PSAN i posteriorment al PSUC, amb la candidatura del qual esdevindria amb només 28 anys la primera alcaldessa de Mollet del Vallès. Del seu mandat, emmarcat en una greu situació de crisi econòmica i manca de recursos cal destacar l’esforç per adequar i dotar la ciutat, que  havia experimentat un creixement elevadíssim en molt pocs anys, dels serveis més bàsics, l'aprovació del nou Pla d'Ordenació Urbana (1981), que va rebre el Premi Nacional d'Urbanisme i la negociació amb l'Institut Català del Sòl per aconseguir l'abandonament del projecte d'una "ciutat satèl·lit" a l'entorn de Gallecs i la seva preservació com a espai agrícola. Uns anys després dedicaria la seva tasca a col·laborar amb diferents col·lectius en l’impuls del moviment ecologista i feminista a casa nostra, tenint un paper molt actiu també al  teixit associatiu d’El Figueró, la vila que la va veure néixer i finalment morir.

“GentxMollet +CUP reclama a l'ajuntament de PSC-Comuns que surti de la seva passivitat, esperant que els problemes s’arreglin sols i actuï de la manera àgil, transparent i eficient que els ciutadans necessiten, obrint la plaça d’una vegada per a que veïns i veïnes la puguin utilitzar.”