A Mollet els joves decidim !

Ser jove a Mollet pot arribar a ser frustrant, ja que a més de ser una etapa de canvis i incertesa, és quan comences a descobrir el clientelisme i la passivitat amb la que les administracions públiques es relacionen amb la realitat i els problemes socials.

A mesura que anem madurant, ens adonem de l’estret vincle entre classe social i transcurs vita i de com a la gran majoria res ens deslliura de patir les mancances de l’etern mandat d’aquest PSC. Tant si tens edat per treballar com si  no, tastaràs les conseqüències del creixent atur juvenil i patiràs en pròpia pell uns serveis i instal·lacions insuficients, obsoletes, oblidades i sense manteniment. Aquest és el cas, per exemple, de la Biblioteca de Can Mulà, que no dona a l’abast pels qui necessitem espais per estudiar i tanca a l’estiu,  de les escasses instal·lacions esportives com el Skatepark, de les pistes de Basquet o de futbol, que sovint no tenen ni una petita ombra, estan brutes (fins i tot plenes de vidres) i han deixat de ser adequades per la seva utilització.

Els que tenim la “sort” d’haver aconseguit un treball, sovint temporal i amb un salari que no es correspon amb les pujades dels preus, tampoc gaudim d’una experiència millor. Bars hi trobaràs fins i tot al carreró menys transitat, però ja fa temps que cinemes i discoteques van tancar, Can Gomà va quedar desfasat i fins i tot un element tan bàsic com és el centre d’esports municipal de Ca N’Arimon, ha augmentat els preus desorbitadament, una pujada que no s’ha traduït en una millora del servei, sinó amb una manca de manteniment irresponsable.

De fet, ni tan sols podem permetre’ns sortir de la ciutat, ja que utilitzar Rodalies és una odissea i si t’has de moure en cotxe trobar aparcament és una missió impossible.

Si d’alguna cosa hem d’estar agraïts és de la magnífica tasca que fan moltes de les entitats locals com els esplais, les colles, escoles de dansa, clubs esportius i moltes més associacions que acosten la cultura on l’ajuntament no vol o no és capaç d’arribar. Malauradament, la seva acció és força limitada en comparació amb el creixent nombre de dificultats que enfrontem. Només per esmentar algunes: La salut mental, el masclisme, la xenofòbia, la LGTBIfobia creixent, el bullying o les addiccions  i moltes altres requereixen més atenció. D’altres com l’emergència climàtica o la segregació urbana requereixen un ajuntament responsable, innovador i actiu, capaç de garantir el dret a la salut i la qualitat de vida dels ciutadans amb una visió de present i futur.

Des de Gent x Mollet + CUP entenem la política local com un diàleg constant entre veïns i ajuntament. La ciutat necessita tant un govern municipal decididament d’esquerres i obert a la voluntat popular, com una oposició lliure, forta i combativa. Per assolir tant una com l’altra, a Mollet,  els joves decidim.

Xavier Castelo

GentxMollet + CUP